Bestilling av privatomvisning og byvandring

Bli med på en privatomvisning på museet eller en byvandring i Trondheims jødiske kvartal. Vi tilbyr også spesialtilpassede tilbud etter forespørsel.

Pris: 1500,- kr for grupper inntil 10 personer. Er dere en større gruppe avtales pris nærmere.

Ta kontakt på e-post: formidler@jodiskmuseum.org for mer informasjon og bestilling.

Privatomvisning på museet

Hvordan ser en synagoge ut? Hvordan har livet til den norsk-jødiske befolkningen i Trondheim vært oppgjennom historien? Hva skjedde med jødene fra Trondheim under krigen?

Bli med en av våre formidlere rundt på Jødisk museum Trondheim. Dere vil i løpet av en times tid få utforske museets utstillinger og selve synagogen. I løpet av omvisningen vil dere bli bedre kjent med jødisk liv i Trondheim og Norge i dag, samt få et innblikk i den norsk-jødiske historien nord for Dovre.

Byvandring i Trondheims jødiske kvartal

Hvorfor kom det så mange jøder til denne lille, fattige bydelen? Hvordan bidro jødene i Nerbyen til å løfte denne bydelen ut av fattigdom, og inn i det nye århundret? Hva skjedde med det jødiske kvartalet under andre verdenskrig, og hva er igjen av denne historien i dag?

Bli med på en vandring i Trondheim og bli bedre kjent med en viktig del av den norsk-jødiske historien i byen. Sammen med en av våre formidlere vil dere i løpet av en times tid besøke flere adresser i Nerbyen, og få et innblikk i norsk-jødisk hverdagsliv og arbeidsliv i det området som er det nærmeste vi kommer et jødisk kvartal i Trondheim.